Державні стандарти
Державні стандарти загальної середньої освіти – це вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувача загальної середньої освіти відповідного рівня.
Державний стандарт- це вимоги до освіченості учнів. Державний стандарт базової та середньої освіти визначає складові та зміст освіти, встановлює державні вимоги до випускників та учнів. Постановою визначається зміст базової та повної середньої освіти, а також визначає базовий навчальний план.
Державні вимоги до рівня загальної підготовки учня подано за такими освітніми галузями:
- мовно-літературна;
- математична;
- природнича;
- технологічна;
- інформатична;
- соціальна і здоров’язбережувальна;
- громадянська та історична;
- мистецька;
- фізична культура.
Зміст базової загальної середньої освіти є єдиним для всіх учнів. Особистісний підхід до кожного учня здійснюється через різні методики організації навчання, які враховують пізнавальні здібності учнів, а також через факультативні курси. У старших школах, в зв'язку з профільним напрямком, вимоги та зміст освіти визначається за трьома рівнями:
- Обов'язкові результати навчання, визначені Державним стандартом.
- Профільний, зміст якого визначають програми затверджені МОН.
- Академічний, за програмами якого вивчаються дисципліни, що тісно пов'язані з профільними предметами(наприклад, фізика у хіміко-біологічному профілі).
- Здійснюється загальноосвітня підготовка учнів, які не визначилися щодо напряму спеціалізації.
ПОЧАТКОВА ЗАГАЛЬНА ОСВІТА
Державний стандарт початкової загальної освіти (2000 р.)
Державний стандарт початкової загальної освіти (2011 р)
Державний стандарт початкової загальної освіти - НУШ (2018 р.)
Державний стандарт початкової загальної освіти - НУШ (зі змінами у редакції 2019 р.)
БАЗОВА ТА ПОВНА ЗАГАЛЬНА ОСВІТА
Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти (2004 р.)
Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти (2011 р.)
Державний стандарт базової загальної середньої освіти (2020 р.)